ARTIKEL TERKINI

SUKA APA YANG ANDA BACA?

Bantu kami LIKE page ni

Wednesday, January 21, 2015

LELAKI MINUM COKE 10 TIN SEHARI SELAMA SEBULAN , ANDA AKAN TERKEJUT MELIHAT HASILNYA.



Apabila anda meminum minuman Coke pasti anda tahu bahaya minuman ini tidak baik untuk kesihatan anda. Coke penuh dengan beratus gram gula dan asid dan ianya tidak baik untuk badan anda. Tetapi minum Coke secara sederhana dan tidak terlalu banyak tidak lah membahayakan. Tapi bila minum dengan banyak pasti ianya berbahaya!

Baru-baru ini lekaki berumur 50 tahun ini, George Prior membuat eksperimen menggunakan Coke. Eksperimen yang dilakukan sangat mudah. Dia hanya minum 10 tin Coke sehari dalam masa sebulan dan lihat perubahan yang berlaku. Dengan setiap tin Coke mengandungi 160 kalori, anda bakal lihat perubahan yang berlaku pada dirinya dalaman dan luaran. 

Kalau anda rasa 10 tin Coke terlalu banyak, cuba fikir berapa byk jus atau teh tarik yang anda minum setiap pagi selepas bersarapan dengan roti canai? Makan tengah hari dengan nasi sepinggan penuh, milo, nescafe 3in1 yang anda minum setiap hari. Mungkin tak sama dengan 10 tin Coke tetapi pasti banyak kan?



Lihat George sebelum perubahan yang berlaku pada dirinya. Dalam eksperimen ini dia telah berlatih untuk menyamakan dietnya yang lain dan yang berubah hanya pengambilan Coke nya.



Beratnya hanya 168 pun sebelum dia memulakan eksperimen ini. Sihat.

Tetapi beratnya semakin meningkat.




Semakin meningkat.



Belum cukup sebulan lagi.


Tin-tin Coke yang dia telah minum..



Di akhir sebulan tersebut, beratnya menjadi 190 paun dan dia menjadi ketagih kepada gula. Dia amat susah untuk mengawalnya kini.



Perubahan paling ketara dan paling mengejutkan! Belum lagi dilihat berapa kandungan gula dalam badannya dan bagaimana fungsi buah pinggang serta matanya!



Kenapa dia melalukan semua ini? Kata George, dia ingin menunjukkan betapa bahayanya mengambil gula secara berlebihan dan betapa tidak sihat minuman ini. "Ia terbukti", katanya. Lihat laman webnya di sini.
--------------
Siapa Paklong dan kenapa anda perlu dengar komen Paklong? Baca di sini.

Kepada yang berminat untuk beriklan di blog Paklong ni, boleh baca di sini.

Paklong sedia menjawab apa-apa soalan  berbentuk mitos kesihatan , dan soalan kesihatan, boleh hubungi Paklong di sini.



Post a Comment

 
Copyright © 2014-2015 wiiiiii - All Rights Reserved.
Powered by Blogger

Like kami di Facebook untuk lebih info!

Terima kasih atas sokongan anda!


SUKA APA YANG ANDA BACA?

Bantu kami LIKE page ni